lördag 27 mars 2010

Min Morgonstund!


Vaknar före alla i huset - inklusive hunden. Klär mig mjukt, varmt och skönt för att gå en promenad. Hilda är med förstås! Det är ett otroligt liv på fåglarna ute. Ingen sovmorgon där inte! Promenerar efter vägen och gör mig beredd att kasta mig i det smutsiga snödiket så fort en bil närmar sig. Här går det undan vill jag lova - att de håller 50 genom vår by är sällsynt tyvärr. Ska bli skönt när skogen öppnar upp igen och inbjuder till promenader - det är för mycket snö kvar än. Björnarna... Är sjukt rädd för att träffa på en björn! När vaknar de egentligen??? Stilla, tyst tassar vi in i huset igen. Tar med mig en stor latte, ägg och en härlig rågkuse med skinka upp till sköna fåtöljen. Mmmm min morgonstund! Sov gott familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar